دولت بایدن در پی شناسایی محل اختفای ایمن الظواهری در افغانستان در اواخر ماه گذشته و کشتن او با استفاده از یک هواپیمای بدون سرنشین، تصیمم گرفته است که کل دارایی دخیره شده این کشور را همچنان مسدود نگه دارد و مذاکرات با طالبان در این مورد را نیز متوقف کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه دعوای ما با آمریکا و اذناب آن مانند رژیم خونخوار صهیونیستی سر این است که ما راه مستقیم را تشخیص دادیم و به دیگران هم یاد دادیم و آن‌ها از این موضوع ناراحت هستند، گفت: آن‌ها جنگ راه می‌انداختند، سلاح می‌فروختند و نحوه جنگیدن را در دانشگاه‌ها تدریس می‌کردند. یعنی همه چیز دست خودشان باشد. آمریکایی‌ها ۷ هزار میلیارد دلار در این ۲۰ سال در منطقه هزینه کردند نه تنها چیزی را بدست نیاوردند بلکه هر روز یک چیزی را از دست دادند.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا کل درآمد نفتی ایران در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی را ۱۹ میلیارد دلار برآورد کرده است. این رقم معادل ۶.۵ درصد از کل درآمد نفتی اوپک در این دوره بوده است.
رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که اتحادیه اروپا ۱۰.۸ میلیارد دلار در آمریکای لاتین و کارائیب سرمایه گذاری خواهد کرد.
رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند سئول و واشنگتن در حال مذاکره درباره راه‌هایی برای آزادسازی پول‌های مسدودشده در کره جنوبی هستند.
منابع آگاه دیپلماتیک و دولتی در سئول مدعی شدند که مقامات کره جنوبی و آمریکا در حال رایزنی در چارچوب یک کارگروه برای آزادسازی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در بانک‌های کره هستند.
وزارت دفاع آمریکا امروز از تخصیص کمک نظامی بلندمدت به اوکراین به مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار خبر داد.
آمریکا قصد دارد تا در ماه سپتامبر ۴.۹ میلیارد دلار دیگر به اوکراین کمک مالی کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین به اظهارات امروز امیرعبداللهیان درباره دستیابی به توافق با آمریکا بر سر موضوع تبادل زندانیان و توافق برای آزادسازی سه زندانی آمریکایی در ایران را رد کرد.
دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران گفت: قبل از دیدار با آمریکا نفری ۷ هزار دلار که در مجموع نزدیک به ۶ میلیارد تومان بود، برای خیریه گذاشتیم.
بنا به اعلام وزارت دارایی اوکراین، این کشور یک بسته کمک مالی جدید را از آمریکا دریافت کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا با فروش احتمالی سامانه های پدافند هوایی ضد پهپاد به قطر به ارزش یک میلیارد دلار موافقت کرده است.
وزارت امور خارجه آمریکا با فروش احتمالی سامانه های پدافند هوایی ضد پهپاد به قطر به ارزش یک میلیارد دلار موافقت کرده است.
وزارت خزانه داری آمریکا امروز از تخصیص ۴.۵ میلیارد دلار به عنوان بودجه مستقیم اضافی به اوکراین خبر داد.
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک نظامی اعطاء کرده است.
یک مجری معروف رادیو در آمریکا به خاطر اظهارنظر ضد دولت آمریکا، در دادگاه به پرداخت ۹۶۵ میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شد.
وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اعلام کرد که واشنگتن با فروش ۳ میلیارد دلار سلاح به کویت موافقت کرد.
آزادسازی همزمان زندانیان ایران و آمریکا و همچنین آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران با میانجی‌گری قطر انجام شده است، ضمن اینکه سوییس و سازمان ملل نیز به‌عنوان کانال ارتباطی در این امر درگیر هستند.
نخست وزیر اوکراین اعلام کرد کشورش کمک مالی جدیدی از دولت آمریکا دریافت کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ۳.۵ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده بانک مرکزی افغانستان را به صندوقی امانی در سوئیس منتقل می‌کند.
«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره درخواست کرده تا بیش از ۹ میلیارد دلار برای کمک‌های بیشتر به اوکراین اختصاص دهد.
«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نوشت: «ایالات متحده امپراطوری تحریم‌ها است. تحریم‌های ایالات متحده که دولت (دونالد) ترامپ رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا وضع کرد، دست‌کم ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت اقتصادی به ایران وارد کرد».
واشنگتن در ادامه حمایت‌های خود از اوکراین و شعله‌ور کردن آتش جنگ در این کشور، مبلغ ۴.۵میلیارد دلار به کی‌یف کمک مالی می‌کند.
در ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه و تلاش برای تداوم جنگ اوکراین، دولت آمریکا بزرگ‌ترین بسته تسلیحاتی خود را به ارزش یک میلیارد دلار برای ارتش اوکراین ارسال می‌کند.
وزارت خارجه آمریکا با فروش ۳ میلیارد دلار موشک‌های پاتریوت به عربستان سعودی و بیش از ۲ میلیارد موشک تاد به امارات متحده عربی موافقت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ